Energiebedrijf Vattenfall heeft steracteur Samuel L. Jackson gestrikt voor zijn nieuwste campagne (bureau: Nord DDB). Jackson pleit in de commercial, die ook in Nederland te zien is, voor windparken. Of zoals hij het zegt: 'motherf*ckin' wind farms'.
Windparken kunnen namelijk meer dan groene energie opwekken, wil Vattenfall duidelijk maken. Een windpark kan ook bijdragen aan de productie van voedsel en het herstel aan zeeleven, stelt het bedrijf. Mooie woorden, maar wat betekenen ze? Nou, dat het zeewier dat gebruikt wordt voor de Wind Farmed Seaweed Snacks geoogst wordt op een windpark van Vattenfall in Denemarken.
Die zeewiersnack smaakt goed, vindt Jackson na het proeven. Fun fact: de acteur heeft zelf ooit marine biologie gestudeerd. 'Ik geef het toe, ik had nooit gedacht dat ik windparken en zeewiersnacks zou promoten, maar het is er dus toch van gekomen en ik ben er helemaal voor. Met dit initiatief hebben we de kans om de perceptie van mensen over windmolenparken uit te dagen en een belangrijk project onder de aandacht te brengen dat ons laat zien wat deze giganten ons naast fossielvrije elektriciteit nog meer kunnen bieden', zegt Jackson.
Zeewiersnack proeven
De campagne van Vattenfall loopt in verschillende Europese landen, waaronder Nederland. Niet alleen via een commercial, maar ook via print, outdoor en kortere reclames online en in de bioscoop. Universal Media (UM) is in Nederland het leidende mediabureau.
Er volgt ook een activatie. De zeewiersnack - niet bedoeld als commercieel verkoopproduct - komt in een gelimiteerde oplage beschikbaar. Vattenfall gaat de snack 'delen met een selecte groep en Vattenfall-medewerkers' en laat bezoekers van het zeilevenement Sail de snack proeven.
Het energiebedrijf gaat in Nederland ook een samenwerking aan met lokale creators, die hun eigen perspectief op de snack gaan delen.
De commercial van Vattenfall is hieronder te zien.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu