Overslaan en naar de inhoud gaan

Erik Kessels ontvangt Italiaanse Hall of Legends-prijs

ADCI (de Italiaanse ADCN) eert Kessels die van imperfectie zijn handelsmerk maakte.
kessels
'In een tijd waar reclame vaak glad en voorspelbaar is, viert Kessels juist het onaffe en het onverwachte', aldus de jury.

De Nederlandse kunstenaar en reclamemaker Erik Kessels is opgenomen in de Hall of Legends van de Art Directors Club Italiano (ADCI). De prijs wordt donderdagavond uitgereikt tijdens de ADCI Awards in Milaan, onderdeel van het creatieve festival Intersections.

Met de onderscheiding eert ADCI 'een pionier' die de grenzen van advertising en visuele cultuur heeft verlegd. Kessels wordt geroemd als een van de meest invloedrijke creatieve denkers van zijn generatie - een maker die conventies tart, imperfectie omarmt en het alledaagse verheft tot poëzie, aldus de jury.

Volgens ADCI-voorzitter Giuseppe Mastromatteo ontvangt Kessels de prijs omdat hij de reclame heeft veranderd in een terrein van creatieve vrijheid, intelligente ironie en lateraal denken. 'In een tijd waarin reclame vaak glad en voorspelbaar is, viert Kessels juist het onaffe en het onverwachte', zegt hij.

KesselsKramer

Erik Kessels (1966) is medeoprichter en creative partner van communicatiebureau KesselsKramer, bekend van werk voor onder meer Diesel, Oxfam Novib, Ben en Hans Brinker. Zijn werk onderzoekt thema’s als vergissing, geheugen en de overvloed aan beelden in de hedendaagse cultuur.

Naast zijn reclamewerk heeft Kessels zo'n zeventig fotoboeken gepubliceerd, waaronder In Almost Every Picture en Failed It!. Eerder werd hij in Nederland onderscheiden met onder meer de Amsterdamprijs voor de Kunst en met meerdere ADCN Lampen.

Hall of Legends

De Hall of Legends wordt jaarlijks toegekend aan internationale creatieven die een blijvende invloed hebben op de communicatie- en designwereld. Tijdens Intersections spreekt Kessels vandaag over zijn visie op imperfectie, verbeelding en de kracht van visuele verhalen.

De Art Directors Club Italiano (ADCI) is de Italiaanse tegenhanger van de ADCN en vertegenwoordigt de beste creatieve professionals in reclame, communicatie en design. Met de jaarlijkse ADCI Awards -de belangrijkste Italiaanse creativiteitsprijs- zet de club zich in voor de ontwikkeling en erkenning van creativiteit als drijvende kracht achter cultuur en bedrijfsleven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in