Buut, de nieuwe bank van de makers van Tikkie, gaat samenwerken met Oranje-international Denzel Dumfries. Het gezamenlijke doel: tieners op een toegankelijke en leuke manier leren omgaan met geld en zo bouwen aan een financieel sterke generatie. Buut en Dumfries gaan samen met tieners content maken voor social media, de app en de website. Deze verhalen krijgt een financieel educatieve insteek en behandelen onderwerpen als budgetteren, sparen en overzicht houden.
Buut werd begin september gelanceerd en komt voort uit Tikkie (onderdeel van ABN Amro). Het wordt gepositioneerd als volwaardige bank voor de nieuwe generatie. Via de bankapp kunnen zij hun geld overzichtelijk verdelen over betaal- en spaarpotjes, zodat budgetteren concreet en tastbaar wordt.
Sanne van Kuijk (head of growth Buut): ‘Steeds meer jongeren zijn financieel kwetsbaar of ongezond. Tegelijkertijd weet één op de vijf ouders niet goed hoe ze hun kind moeten leren omgaan met geld. Buut helpt tieners en ouders meer grip te krijgen. Denzel is een fantastisch rolmodel voor Nederlandse tieners. Hij staat met beide benen op de grond, zet zich actief in voor jongeren en is het levende bewijs dat dromen werkelijkheid kunnen worden, als je er maar hard voor werkt.’
Denzel Dumfries: ‘Uit eigen ervaring weet ik hoe belangrijk het is om goed met geld om te leren gaan. Ik weet ook dat dat niet voor iedereen vanzelfsprekend is. Tot mijn achttiende had ik een gewoon leven, zoals veel jongeren in Nederland. Elke euro moest ik omdraaien en met mijn bijbaantje in de supermarkt leerde ik hoe belangrijk het is om slim met geld om te gaan. Ik zag ook om me heen wat er kan gebeuren als je dit niet van huis uit meekrijgt. Ik ben blij dat ik me daar op deze manier voor kan inzetten: op naar een financieel gezonde generatie.’
Duce
Denzel Dumfries runt samen met zijn familie ook Duce (Dumfries Unlimited Care and Education), een orthopedagogisch centrum in Rotterdam-Zuid dat kwetsbare jongeren ondersteunt met zorg, onderwijs en gelijke kansen. Recentelijk is het restaurant ‘Young Harvest’, waar jongeren de eerste meters maken in het arbeidsproces, toegevoegd aan het familiebedrijf.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu