Nederland heeft een voorlopige selectie samengesteld voor het Kings League World Cup-toernooi dat in januari plaatsvindt in Brazilië. Het type voetbaltoernooi is door We Are Era naar Nederland gehaald en heeft nu ook een sponsor: AA Drink.
De Nederlandse deelname aan het wereldwijde voetbaltoernooi, dat niets te maken heeft met het officiële WK-voetbal volgend jaar, werd in oktober aangekondigd. De Kings League is in 2023 opgericht door oud-profvoetballer Gerard Piqué, die een markt zag voor een andere vorm van voetbal - met een grote focus op online distributie. Kings League stelt dat 80 procent van zijn community (volgers) onder de 34 jaar is, een doelgroep die adverteerders maar wat graag willen bereiken.
Nieuwe generatie
Die boodschap slaat aan bij AA Drink, legt Max Pijnappel uit als brand manager AA Drink. 'De Kings League raakt een generatie die anders naar voetbal kijkt: sneller, creatiever en digitaler. Als official partner van Team Nederland op de Kings League World Cup Nations willen we die energie versterken en Gen Z dezelfde emotionele connectie met AA Drink laten ervaren als eerdere generaties. Om die beweging te versterken, ondersteunen we Team Nederland met onze functionele sportdranken en zorgen we voor de juiste hydratatie en energie om te presteren op topniveau. Zo bouwen we samen aan de volgende stap in sportinnovatie'.
Ruben Stuurman, managing director van We Are Era, voegt toe: 'De samenwerking met AA Drink draait om meer dan alleen zichtbaarheid: het is een kans om zich te verbinden met een community die de voetbalbeleving op een social-first manier vernieuwt. Dit partnerschap laat zien hoe de kracht van communities de sportwereld transformeert en hoe merken die zich hieraan verbinden vooroplopen in deze verandering'.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu