Premium

Nadia de Waal (Justdiggit): ‘Misschien moet Cannes niet elk jaar’

CMO Studio Côte d’Azur | ‘Iedereen moet creativiteit inzetten om positieve impact te maken. Hier moet het gebeuren, in Cannes!’

Nadia de Waal te gast bij CMO Studio Côte d'Azur
Videoproductie: Gig

CMO Studio streek neer in Cannes waar op het Festival of Creativity de jaarlijkse creatieve hoofdprijzen van de wereld werden toegekend. De laatste gast in onze driedelige serie is Nadia de Waal, global marketing manager bij Justdiggit. Cannes is voor De Waal een uitstekende plek om elkaar te inspireren, banden aan te halen en potentieel nieuwe netwerken aan te boren. Maar ja, is het eigenlijk nog wel van deze tijd om met z’n allen op het vliegtuig te stappen om de bloemen buiten te zetten in Cannes (en de inhoud op te halen natuurlijk…)?

Al helemaal als je werkt voor een organisatie die Afrika wil vergroenen om de aarde af te koelen?

Advertentie
advertisement

Video en podcast

In onderstaande video is het gehele interview met De Waal te zien (ruim 17 minuten), als shortcut zetten we hieronder een aantal quotes op een rijtje met de plek waar die in het interview te bekijken en te beluisteren zijn.

Het interview is net als altijd ook te beluisteren via je favoriete podcast-app. Mis geen aflevering en abonneer je op CMO Studio!

CMO Studio #10 - 2022: Nadia de Waal (Justdigit)

Shortcut quotes

‘We zijn een non-profit-organisatie en we hebben als missie om Afrika te vergroenen om zo de aarde af te koelen of in ieder geval klimaatverandering te mitigeren.’ (01:22)

‘Justdiggit en mijn persoonlijk leven zijn best wel met elkaar vervlochten. Het is onderdeel van mijn leven geworden.’(02:08)

‘Wat ons hier brengt is ons netwerk. Het is goed om even de banden aan te halen en eventueel potentieel nieuwe netwerken aan te boren.’ (02:22)

‘Wat we als Justdiggit altijd proberen te doen, is altijd positief blijven, altijd hoop te geven, uiteraard de urgentie te adresseren, alhoewel dat steeds minder nodig is als je kijkt naar wat klimaatverandering nu aan het doen is. Steeds meer mensen weten het wel.’ (03:50)

‘Ik vind dat purpose in je DNA vervlochten moet zijn.’ (05:00)

‘We hebben heel veel partners die ons belangeloos helpen. Havas Lemz is al vanaf dag één onze vaste partner in communicatie en strategie.’ (06:20)

‘Wij proberen onszelf niet als een NGO te zien, maar als een merk, waardoor mensen met ons verbonden willen zijn en meedoen aan onze missie. In tegenstelling tot tranentrekkende campagnes maken, want ik denk dat we die al genoeg hebben gezien.’ (08:40)

Een geëmotioneerde Nadia de Waal: ‘Grand Prix-winnaar Wish Penny raakt je gewoon diep in je ziel. Je merkt gewoon, dit is wat er gebeurd is. En om dat zo visueel te maken, is heel knap gedaan.’ (09:40)

‘Wij hebben ook wel overwogen of we hierheen moesten gaan. Andere opties dan vliegen waren lastig. Toch denk ik wel dat het goed is om mensen in het echt te blijven zien. Misschien moet het dan niet elk jaar, maar moeten we de frequentie omlaag brengen. Maar elkaar inspireren gaat niet via een Zoom-call.’ (12:03)

‘Als Justdiggit zeggen we nooit wat mensen wel of niet mogen doen. Anders ga je een belerende rol krijgen en dat werkt in onze ogen nooit.’ (13:30)

‘We moeten met z’n allen samenwerken en creativiteit inzetten om positieve impact te gaan maken. Hier in Cannes moet het gebeuren, want als je op overheden gaat wachten, op de Verenigde Naties, al die logge systemen, dan gebeurt er eigenlijk niks.’(13:53)

‘De grootste uitdaging die we hebben is tijd, want we hebben geen tijd te verliezen. We moeten met Justdiggit zo snel mogelijk opschalen.’ (15:40)

Terugkijken

2021

CMO Studio #1: Pieter Smeets (ASN Bank): ‘Duurzaam moet niet te moeilijk zijn'

CMO Studio #2: Merijn Everaarts (Dopper): ‘Groei is een superslecht model’

CMO Studio #3: Frans Leenaars (TUI): ‘Sinds de persco van 11 mei is de deksel eraf'

CMO Studio #4: Leo Hensen (T-Mobile): ‘We zijn naar één marketingteam gegaan waarin we vier merken managen’

CMO Studio #5: David Verschoor (Hartstichting): ‘De traan is totaal niet meer onderscheidend’

CMO Studio #6: Greo Belgers (Triodos): ‘We werden als elitair gezien’

CMO Studio #7: Thecla Schaeffer (Tony’s): ‘Nederlandse reclame, het blijft altijd bij leuke kleine verhaaltjes’

CMO Studio #8: Marcel Aalders (CarpetRight): 'Marketeers moeten de taal van sales en van de CFO spreken'

CMO Studio #9: Bas Bisschops (ABN Amro): ‘Data niet alleen leidend in performance-marketing, maar ook in strategische besluitvorming'

CMO Studio #10: Corné Hoogendoorn (Corendon): ‘Wij voorspellen wat iemands volgende vakantie wordt’

CMO Studio #11: Dorkas Koenen (Rabobank): ‘Marketeers moeten littekens oplopen’

CMO Studio #12: Nienke van de Streek (Aldi): ‘Balen dat de Consumentenbond ons niet uitriep tot de goedkoopste’

CMO Studio #13: Patrick Kuijsters (Volksbank): 'Onze merkstrategie creëert veel samenhang'

CMO Studio #14: Johan van der Zanden (Albert Heijn): ‘De volgende kerstcommercial is anders dan anders’

CMO Studio #15: Andy Mosmans (Unknown Group): ‘Wij helpen oprichters hun roeping te realiseren’

CMO Studio #16: Rosella Passier (KNVB): 'Het magische oranjegevoel moet weer tot leven komen'

CMO Studio #17: Maryam Boonstra: 'We gaan niet mee in het prijsgevecht’

 

2022

CMO Studio #1 - 2022: Brenda Smith (A.S. Watson): ‘Het rommelige is onderdeel van ons merk’

CMO Studio #2: Els Dijkhuizen (Heineken): ‘Birra Moretti was grotere introductie dan Heineken 0.0’

CMO Studio #3: Evita Stoop (IBM): Met technologie alleen creëer je geen oplossingen’

CMO Studio #4: Yvonne Nassar (Van Gogh Museum): ‘Een museum is niet alleen een plek waar je kennis háált’

CMO Studio #5: Egmont Philips (TCS): ‘Waarde van quantum-snelheid ligt voor marketeers vooral in klantinteractie’

CMO Studio #6: Marc Rondagh (Eredivisie): ‘We willen allemaal dat we Europees excelleren’

CMO Studio #7: Ard Bossema (Asahi-Grolsch): ‘Maak geen doos met brand-assets die elk land moet gebruiken’

CMO Studio #8: Arno de Jong (Nederlandse Loterij): ‘Het heeft niet zoveel zin om Koning Toto in te sturen voor Cannes’

CMO Studio #9: Erwin Dito (McDonald’s global): ‘Het kan verdomde eng zijn om creatief te zijn’

CMO Day

CMO Studio is dé contentserie voor de CMO Community van Adformatie. Onder de vlag van CMO Community organiseren we verschillende live events, waaronder ook de CMO Day, die recent plaatsvond in Capital C in Amsterdam. De volgende editie staat gepland op 11 mei 2023.

House of Executives

De CMO Community maakt onderdeel uit van House of Executives. Dat is een label van Sijthoff Media dat gespecialiseerd is in het opbouwen en onderhouden van boardroom-netwerken voor CFO, CHRO, CIO, CMO en M&A. House of Executives ontplooit activiteiten voor C-level-executives uit het bedrijfsleven en de overheid in Nederland en België.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Wordt lid van Adformatie!

Wordt lid van Adformatie → Login →
Advertentie